CENTRUM EDUKACYJNE | JABŁONNA
Przedstawiany projekt CENTRUM EDUKACYJNO-KULTURALNO-SPORTOWEGO zakładał realizację obiektu, który miał być użytkowany w wyraźnie zdefiniowanym układzie przestrzennym, łączącym złożoność programu użytkowego zarówno w warstwie urbanistycznej jak i architektonicznej.
Punktem wyjściowym, była analiza działki przeznaczonej pod inwestycję w kontekście jej trójkątnego kształtu jak również programu użytkowego wielofunkcyjnego zespołu i wymaganego programu zagospodarowania terenu. W ocenie projektantów atutem terenu przeznaczonego pod inwestycję był brak istniejącego, bezpośredniego kontekstu urbanistyczno – architektonicznego, który dawał możliwość stworzenia centrum, stanowiącego przestrzeń samą w sobie, bez zbędnych nawiązań do istniejących budynków czy też kontynuacji już istniejących założeń urbanistycznych.
Dla stworzenia spójnej koncepcji, określono cztery główne założenia ideowe:
. strefa wejściowa, zarówno zewnętrzna jak i wewnętrzna, stanowić ma „serce” założenia urbanistyczno-architektonicznego;
. centralne usytuowanie strefy publicznej (dostępnej) umożliwić ma czytelne powiązanie budynku z projektowanymi elementami zagospodarowania terenu jak i powiązanie funkcji wewnętrznych pomiędzy sobą;
. zamknięcie funkcji wewnętrznych w jednej, zwartej bryle, w której poszczególne strefy są ze sobą ściśle powiązane;
. dynamiczny układ poszczególnych części budynku z wyraźnie zdefiniowanym strefowaniem funkcji uwzględniać ma wymagania dotyczące etapowania inwestycji i umożliwiać zakończenie jej na jakimkolwiek etapie bez utraty wizerunku obiektu;
Projekt konkursowy przygotowany w pracowni MDGRUPA.
CENTRUM EDUKACYJNE | JABŁONNA | projekt zagospodarowania terenu
CENTRUM EDUKACYJNE | JABŁONNA | plansza konkursowa
CENTRUM EDUKACYJNE | JABŁONNA | strefa wejściowa – wizualizacja